Trening Wytrzymałościowo-Siłowy a dieta

Zastanawiasz się, jak powinna wyglądać dieta idealna dla kulturysty? Niezależnie od tego czy wykonujesz treningi siłowo-wytrzymałościowe czy ćwiczysz fitness, powinieneś przywiązać sporo uwagi do tego, aby prawidłowo zaplanować swoją dietę, dzięki temu zyskasz pewność, że dostarczasz swojemu organizmowi dokładnie tego czego potrzebuje aby mógł prawidłowo się rozwijać.

Prawidłowo skomponowana dieta powinna zawierać optymalne dawki makroskładników, czyli białka, tłuszczów i węglowodanów. Podstawową zasadą jest to aby wykorzystywać najlepszej jakości składniki. Można to porównać do paliwa, które wlewasz do samochodu – im jest lepsze, tym Twój samochód sprawniej jeździ. Tak samo jest w ludzkim organizmie, oprócz białka, tłuszczów i węglowodanów w Twojej diecie powinny znaleźć się produkty bogate w witaminy i składniki mineralne Zadbaj o to, aby spożywać przynajmniej pięć posiłków dziennie, przy czym śniadanie obiad i kolacja powinna zawierać około 30% kalorii, a drugie śniadanie i podwieczorek około 5%. Zadbaj również o to, aby Twoja dieta była urozmaicona, nie spożywaj codziennie tych samych produktów, dzięki czemu będziesz miał dodatkową gwarancję, że dostarczasz swojemu organizmowi zróżnicowanych składników odżywczych. Pamiętaj również, aby w Twojej diecie znalazła się odpowiednia ilość płynów.  Jest to szczególnie ważne przy intensywnych treningach, ponieważ organizm bardzo się wtedy odwadnia. Usuń z diety alkohol, niezdrowe przekąski, słodycze i produkty typu pizza czy kebab. Warto również, abyś nie stosował używek takich jak papierosy, ponieważ mogą one obniżać wydajność Twojego organizmu.

Trening Wytrzymałościowo-Siłowy wymaga starannie przemyślanej diety, ponieważ jest bardzo dużym obciążeniem dla organizmu. Jeżeli jednak zastosujesz prawidłową podaż wszystkich składników odżywczych, w szczególności białka, to nie powinieneś mieć problemów z żadnymi niedoborami.